maandag 22 oktober 2012

DIY tribal telefoonhoesje

Voor mijn verjaardag ( 1 januari ) had ik mijn telefoon met een hoesje gekregen. Na een poosje werd het witte van vies en kon ik hem ook niet meer goed schoon krijgen. Het bloementjes patroon ging er af slijten en het werd dus tijd voor een nieuwe. Nu had ik deze nog altijd in mijn kast liggen en dacht dat ik misschien wel een beetje kon DIY'en. Dit deed ik dan ook dit weekend!
 
 
 

Als eerste heb ik de rest van het patroon er met een mesje af gekrabt. Dit was nog een heel werk. De kleuren waren er ingetrokken en de lijnen wouden er maar moeilijk af.
Toen ik voor zover mogelijk het patroon er af had, heb ik het hoesje in een egale kleur gemaakt. Ik wou dit doen met verf, maar was bang dat dit zou barsten. Daarom heb ik gekozen voor nagellak.
Na twee lagen, vond ik dat het goed gedekt had en kon ik beginnen met patroontjes.
Als eerste heb ik rechte strepen gemaakt. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van plakband. Ik heb 2 strepen plakband gebruikt en de ruimte er tussen gelakt. Wanneer je het plakband weg haalt, krijg je mooie rechte banen.
Daarna heb ik met een eyeliner kwastje wat streepjes, stipjes en driehoekjes gemaakt.
Als laatste heb ik een matte topcoat er over heen gedaan. Toen ik dat deed veegden sommige strepen uit en kon ik het overnieuw doen, tip: ga met de lijnen mee.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten